Начинаем загруз мозга..
Очень хорошо типок на геймфаке расписал модификацию оружия.
Normally I would suggest you to check out the over9000 other threads that talk about this and its a shame their efforts to inform are being ignored by not using a proper search, but I am feeling helpful today so you're in luck.
The amount of modules that can be inherited/maintained depends on the rarity of the weapon that you want to be modified.
A rarity 8 weapon will have 12 slots total
7 of those slots will only be occupied by either Inherited modules or Maintained modules.
the 8th-12 slots are either Added via resource or randomly generated which will be labelled New
here's the rest of the slots for all rarities:
Rarity/Module Slots/Maintained,Inherited/New,Added.
1/2/1/1
2/3/2/1
3/4/2/2
4/6/3/3
5/7/4/3
6/8/4/4
7/10/6/4
8/12/7/5
If your Rarity 8 weapon already has 7 modules currently on it, the modules that you are trying to add from another weapon may and WILL replace some of the ones in the weapon.
Let me give you an example.
Say you have a R8 weapon that has this:
Power L
Power XL
Movement Speed Up XL
Crit Dmg Up L
Crit Dmg Up XL
Crit Chance Up L
Crit Chance Up XL
-
-
-
-
-
and you are trying to add a weapon that has this:
Leg Component Dmg Up XL
Pod Damage Up XL
Stagger Up XL
-
-
Since there can only be 7 slots for both maintained and inherited, what you will end up with is only 7/10 of those mods. 3 of those mods will disappear entirely, which could be either the ones from the main weapon or the ones from the weapon parts.The rest will be randomly generated, and if you used a resource to add a module then it will be added but not one of the 7.
a possible outcome of the above example is this:
Power L (Maintained)
Movement Speed Up XL (Maintained)
Crit Dmg up L (Maintained)
Crit Chance Up L (Maintained)
Crit Chance Up XL (Maintained)
Stagger Up XL (Inherited)
Pod Damage Up XL (Inherited)
Random module (New)
Random module (New)
Random module (New)
-
-
Notice how the Power XL, Crit Dmg XL, and Leg Component Dmg Up XL modules have disappeared. That's because there isn't enough slots to fit in the Maintained/Inherited category.
The only safe way to guarantee your mod to make it into the weapon you want is to use specific resources like Selenium. There are resources that guarantee 1~5 Maintained, and resources that guarantee 1~5 Inherited but you still can't maintain/inherit more than 7 in a R8 weapon.
Take note however, some mods are a bit harder to stack L/XL than others (Carryable Ammo) and most won't allow you to have more than 2 of the same type of mod.
You can have 7 modules you want guaranteed on your R8 weapon +1 guaranteed from a resource which makes the total of 8 modules you can guarantee will be in the weapon.
Сама тема
тут. Она там одна из многих, но как раз во "многих" так и не нашел внятного разъяснения по этой адской жести.
П.С. Для тех, кому лень читать инглиш версию: Модификация оружия позволяет добавить полезные свойста нашим и без того опасным инструментам для рубки любого внутриигрового "мясца". Принцип незамысловат: 1) Выбирается основное оружие; 2) Разбирается на вносимые моды к первому, второе; 3) По желанию прикручивается любой, доступный в инвентаре ресурс. Вроде бы все просто. А вот и ничего подобного!
Как писалось ранее, оружия различаются по редкости.
Cводная табличка:
Возьмем 8 редкость. Максимально возможное число слотов - 12. 7 первых слотов всегда будут заняты переносимыми или унаследованными модами. С 8 по 12 остаются новые и добавленные. Переносимые - те, что остались от первого оружия, унаследованные переносятся со второго. Новые - случайно сгенерированные игрой, добавленные - взятые из ресурса, тоже случайные. Рандом на рандоме и рандомом погоняет - это ужасно и мучительно, но все-равно интересно. Сразу пишу, что вопросы по модификации мне бесполезно задавать, давайте решать и рассматривать непонятное вместе.
У оружия не может быть больше 2-х одинаковых модов, даже если они разных размеров (S/M/L/XL). Некоторых модов не будет и по двое, хоть об стену убейтесь, но вот каких именно, надо выяснять (Carryable Ammo, например).
Имеем такую картину:Power L
Power XL
Movement Speed Up XL
Crit Dmg Up L
Crit Dmg Up XL
Crit Chance Up L
Crit Chance Up XL
-
-
-
-
-
Прикручиваем это:Leg Component Dmg Up XL
Pod Damage Up XL
Stagger Up XL
-
-
После объединения у нас получается это:Power L (Maintained)
Movement Speed Up XL (Maintained)
Crit Dmg up L (Maintained)
Crit Chance Up L (Maintained)
Crit Chance Up XL (Maintained)
Stagger Up XL (Inherited)
Pod Damage Up XL (Inherited)
Random module (New)
Random module (New)
Random module (New)
-
-
Обратите внимание, что Power XL, Crit Dmg XL, и Leg Component Dmg Up XL исчезли, а также остались 2 свободных слота, потому что не был внесен ресурс. Чтобы терять меньше хорошего в слотах, нужно добавлять ресурс Selenium.